יום שבת, 7 ביוני 2008

אם האוכל בא התיאבון(עדכון קאבס 6/6)

בתחילת השבוע אחרי שהקאבס השלימו סוויפ ביתי על הרוקיס בכל מקום נכתב שזאת הפעם הראשונה שהקבוצה נכנסת לחודש יוני עם המאזן הכי טוב במייג'ורס מאז 1908. בכל דירוגי הכוח בכל האתרים הקבוצה נמצאת השבוע במקום הראשון. ובסה"כ המצב לא יכול להיות יותר טוב. נכון?
אז זהו שלא. אני אפילו ארחיק ואומר שהשבוע האחרון שכנע אותי שבלי חיזוק הקבוצה השנה פשוט לא מספיק טובה בשביל להגיע לאליפות וגם המקום בפלייאוף רחוק מלהיות מובטח, וזה לא רק מכיוון שסיינט לואיס נשארת צמודה אלינו ושהחודש מילווקי התחילה להתחמם.
הבעיה היא מאוד פשוטה, והיא הייתה ידועה עוד משנה שעברה ופשוט הפתיחה המצוינת של הקבוצה גרמה לכולם להתעלם ממנה (טוב לא לכולם) אין לנו פיצינג מספיק טוב בשביל להיות קבוצה שמתמודדת על האליפות. בניגוד לשנים האחרונות הכוונה היא הפעם לא לבולפן שלנו שהשנה הוא מהטובים בNL (למרות שגם זה ישתנה אם לא יעשו משהו- תכף תבינו) אלא פשוט לרוטצייה שלנו שפרט לזמברנו אפשר לקרוא לה במקרה הטוב בינונית.
בדיוק לפני שהתחלנו את רצף ניצחונות הבית הקבוצה הפסידה 2 משחקים רצופים באקסטרה אינינגס בפיטסבורג. הניצחונות האלה היו מתסכלים מאוד לא רק בגלל העובדה שהפסדנו סידרה לפיטסבורג (אני לוקח את האחריות על הניחוס), והצורה שהפסדנו (איבוד יתרון, פעם בגלל ארור של סוריאנו במה שיכל להיות האאוט האחרון של המשחק, ושבירת שמירה במשחק השני) אלא בגלל ששני המשחקים האלה שרפו לנו לחלוטין את כל הבולפן. קרליטו שעלה לשחק יום אחרי זה עשה מה שמי שאמור להוביל את הרוטציה צריך לעשות ומשך משחק עד השמיני למרות שלא הבריק אבל זה עלה לו ב130 זריקות. העניין שמאז לכל אורך מסע הניצחונות הזה לפני שבועיים אף פיצ'ר פותח שלנו לא הצליח לסיים 6 איניניגים. העובדה הזאת גם גרמה לכך שלא היו ממש משחקים שהיו בלואאוטס מה שהוביל לזה שפיצ'רים העיקריים של הבולפן פשוט נטחנו לחלוטין בשבועיים האחרונים וזה לא שהם נחו יותר מדי קודם.
העניין הזה מתחיל להראות גם את אותותיו עליהם. מארמול שהיה פשוט בלתי פגיע (הרליוור עם כמות הסטרייקאאוטים הכי גדולה בליגה, שבשלב מסויים החזיק בERA בסביבות 1) התחיל לחטוף קצת. אי אפשר להאשים אותו נכון להיום הוא זרק השנה כבר 38.1 אינינגים כמות לא הגיונית בכלל לרליוולר בשלב כזה של העונה, היא עוד יותר לא הגיונית בהתחשב שכל שנה שעברה הוא זרק 75. קרי ווד שדווקא בניגוד למארמול לא מראה עדיין סימני חולשה זרק גם כבר מעל ל33 אינינגים, בהתחשב בהיסטוריית הפציעות שלו זה גם לא נתון מעודד. למרות שהבולפן קיבל חיזוק מסויים שבוע שעבר שניל קוטס חזר מפציעה, זה די ברור שהם לא יעמדו בעומס לאורך העונה, וגם אם כן הם יגיעו סחוטים לחלוטין לפלייאוף.
הפתרון לבעיה הוא לא בהבאת עוד זרוע לבולפן משתי סיבות; דבר ראשון כמעט אף פעם אין רילברים טובים בטרייד דדליין ותמיד משלמים בשביל הרליברים הבינוניים יותר מדי. דבר שני הבולפן שלנו הוא דווקא בסדר השנה. ובכל מקרה גם הוספה של עוד תותח לבולפן לא יגרום לקבוצה שהמגיש מספר 2 ברוטציה שלה הוא טד לילי להיות מועמדת לאליפות. ולכן הפתרון היחיד הוא הבאת פיצ'ר מספר 2 מוכח שגם יוכל לאכול אינינגים במהלך החצי השני של העונה וגם יהווה ביחד עם זמברנו קומבינציית 1-2 מאיימת בשביל הפלייאוף, כי אם לילי במספר 2 לא נגיע רחוק שם.
מהסתכלות זריזה על רשימת הפרי אייג'נטס הלא חתומים לשנה הבאה. היבול נראה דל והשם היחידי שמתאים הוא סיסי סבאסטייה מקליבלנד. למזלנו הוא כרגע לא חותם שם על הארכת חוזה וגם עושה רושם שקליבלנד השנה לא הולכים לשום מקום(הולכים חזק מאוד עם דטרוייט על תואר הקבוצה האנדראצ'יברית של השנה) ככה שיש סיכוי לא רע שהוא יהיה זמין לטרייד ביולי, במקרה כזה הנדרי חייב לעשות הכל בשביל להביא אותו.

לא אכפת לי לרוקן את הפארם ולשלם יותר מדי בשביל להביא פיצ'ר מוכח לחצי שנה. ההתקפה שלנו היא הכי טובה בליגה כרגע( או לפחות אחת מה3). המאזן שלנו מאפשר לנו לנצח רק 50% מהמשחקים שנותרו ועדיין להגיע לפלייאוף,כמו שנאמר הפעם האחרונה שהקבוצה הייתה במקום הראשון בתחילת יוני הייתה לפני 100 שנה ובשביל לקבל סיכוי רציני לאליפות לא אכפת לי להמר על העתיד. החודש האחרון רק גרם למה שנראה בדיחה באפריל להיות מציאותי ועם האוכל בא התיאבון.


אין תגובות: