יום שני, 2 ביוני 2008

יותר גדול מגודזילה


ב2002 הידקי מטסוי, אז שחקן ה"יומורי ג'יאנטס", היה בדרכו לטריפל קראון בליגה היפנית. בחודש האחרון של העונה עקף אותו קוסקיי פוקדומי מקבוצת "קונישי דראגונס" באחוזי החבטה ומנע ממנו את ההישג. בסוף אותה עונה עזב "גודזילה" את יפן וחתם בניו יורק יאנקיס. פוקודומי המשיך לשחק ביפן זכה בתואר הMVP של הליגה ב2006 ועזר לקבוצותו לזכות באליפות ב2007. בסוף שנה זו הסתיים חוזהו של פוקודומי בקבוצותו והוא הצהיר שהוא מעוניין לשחק בארה"ב.
הדיווחים עליו בתקשורת האמריקנית במהלך החורף נעו בין טענה שהוא שילוב של איצ'רו למטסוי לבין כאלה שטענו שהוא בסה"כ יוכל להיות אאוטפילדר בינוני ברמת המייג'ור ליג- "קרלוס בלטרן לעניים". אחרי פוקודמי חיזרו מספר קבוצות בינהן הסן פרנסיסקו ג'יאנטס, טקסס ריינג'רס,סן דייגו פאדרס והשיקאגו וויט סוקס. בסוף דצמבר חתם פוקודומי בקאבס לחוזה ל4 שנים בשווי של 48 מיליון דולר, למרות שע"פ הדיווחים קבוצות אחרות הציעו לו חוזה יותר גדול. הסיבה שבגללה פוקדומי החליט לשחק בקאבס היתה לטענתו הרצון שלו להיות השחקן היפני הראשון בארגון והעובדה שהוא רוצה להוביל קבוצה עם מסורת ארוכה כמו של הקאבס להישגים.

עברו כבר חודשיים מהעונה והקאבס כרגע עם המאזן הכי טוב בליגה(36-21 אחרי הניצחון היום על קולורדו) ונמצאים בראש הבית הרבה בזכות פוקודמי (למרות שהיום היה לו אולי את המשחק הכי גרוע שלו בקריירה הקצרה שלו בקאבס). השינוי שהוא הביא לקבוצה הוא לא פחות ממדהים(הוא השחקן היחידי שהוחתם בפגרה), והוא אחת הסיבות לכך שהקאבס הפכו לקבוצה חזקה שתגיע (אם וכאשר) לפלייאוף כפייבוריטית מבית חזק, ולא כמו שנה שעברה כקבוצה שהגיע רק עקב הבית החלש שלה ובפלייאוף הודחה בקלות.

ויש לכך 2 סיבות:1. פוקודומי הוא שחקן מצויין. הוא יודע לחבוט טוב, למרות שהציפיות ממנו ל30 הומרים בשנה הם מוגזמות, יש לו עין מצויינת והוא מאוד סבלני על הצלחת, ונוסף על כך הוא שחקן הגנה מצויין בRF בעל זרוע חזקה וטווח מצויין, שנראה שבעתיד יאסוף מספר גולד גאלב בעמדה.

2. הוא מחזק את הקאבס בדיוק בשתי הנקודות שהיו הכי בעיתיות בשנה האחרונה. הוא שמאלי, והוא לוקח הליכות.

עם הגעתו של סוריאנו שנה שעברה הקאבס יצרו ליין אפ עם שלושה חובטים מצויינים- סוריאנו, לי ורמירז. הבעייה היתה שהם כולם ימנים. דבר זה גרם לבעיות מול פיצרים שמאליים ויצר חוסר איזון סליין אפ מכיוון שלא היה חובט שמאלי (הבכיר ביותר היה קליף פלויד) בכל ה6 הראשונים. הקאבס ידעו בפגרה שהדבר שהם הכי צריכים התקפתית הוא לפחת חובט שמאלי טוב אחד(ועדיף שניים). ההגעה של פוקודומי פתרה את הבעייה הזאת (וכרגע אפילו לא מורגשת העובדה שהטרייד עם בולטימור על בריאן רוברטס השמאלי נפל) אבל זה אפילו לא השינוי המדהים באמת שקרה השנה.

רבות נכתב שנה שעברה על ההחלטה לתת לסוריאנו את עמדת הליד אוף בליין אפ של הקאבס. אני לא רוצה להכנס להחלטה (ששנה שעברה חשבתי שהיא טעות) אבל ברור גם למצדדים בהחלטה שמה שהיא הביאה שנה שעברה היא לעובדה שהקאבס היו הקבוצה הכי פחות סבלנית על הצלחת ושהחובטים שלנו נפנפו במחבט לעבר כל מה שנזרק לעברם (ליתר דיוק ל47% מהזריקות) דבר שהביא שכמות ההולכות שהם סחטו היתה קטנה וכמות הסטרייקאאוטים היתה ענקית. השנה הקאבס הם הקבוצה שלוחקת הכי הרבה הולכות בNL. ורוב השינוי הזה נזקף לפוקודומי, אפילו סוריאנו כבר לא מנפנף את המחבט שלו לכל מה שהוא רואה.

עם ההגעה של פוקודמוי, והעלייה של הקאצ'ר סוטו לקבוצה הבוגרת נוצר בשיקגו ליינאפ שהוא מסוכן לכל האורך ובו גם החובטים 5-6-7 (פוקודמוי-סוטו-דה רוסה) הם סכנה רצינית לפיצ'ר ממול. בניגוד לשנה שעברה שמעבר למספר 4 (רמירז) היה חור ענקי בליינאפ שבו חבטו שחקנים כמו פלוייד, ז'ק ג'ונס וקנדל. כרגע לקאבס יש ליינאפ מאוזן שבו כל יום מישהו אחר מתעלה על עצמו ומכניס את הראנס וזו סיבה לאופטימויות.

אחרי הספרינג טריינינג המוצלח של פוקודומי לו פינאלה אמר שהוא מצפה ממנו אחרי שהוא יסתגל לליגה לתפוקה שתתקרב לזו של מטסוי. אני חושב שפוקודומי כבר הסתגל ובהחלט אפשר לצפות ממנו לתפוקה דומה לשל מצסוי (גם אם לא לאותה כמות הומראנס). מצסוי הגיע בעונה הראשונה שלו עם היאנקיז לוורלד סירייס (היו פוגשים את הקאבס אילולי בארטמן). אני מסתפק בזה שהוא יגיע להישג דומה, אני לא צריך יותר (למרות שזה יהיה נחמד).

אין תגובות: