יום שישי, 30 במאי 2008

KID K (עדכון קאבס 30/5)


שמתי לב שאחרי שאני כותב דברים אופטימיים על הקאבס אז הם מיד מפסידים כמה משחקים ברצף. ולכן אחרי ששבוע שעבר כתבתי שהקאבס ובמיוחד הבולפן נראים טוב הם בתגובה הפסידו מיד סדרות לאסטרוס ולפיטסבורג (פיטסבורג!!) כשבכל המשחקים שהפסדנו(4 את שתי הסדרות הפסדנו 2:1) ההפסדים נרשמים לבולפן. אז לכן באמצע השבוע התאפקתי לא לכתוב כלום כדי להבטיח את הניצחון על הדודגרס בסוויפ ביתי. וגם עכשיו, למרות שהקאבס עם המאזן בכי טוב במייג'ורס, אני מודאג. סיינט לואיס נראים יותר מדי טוב, וזה עוד לפני שקרפנטר ומאלדר חזור מהפציעות,האסטרוס לא נרגעים, מילווקי כמו שראינו בשנה שעברה יכולים להיות תחרותיים, הרדס תמיד עושים לנו בעיות, ואפילו לפייראטס הפסדנו סידרה בסופ"ש. בקיצור המאבק לפלייאוף לא הולך להיות קל, לפחות לפי מה שמסתמן כרגע(שליש עונה בערך מאחורינו) יש סיכוי מאוד גדול שגם הווילד קארד יגיע מהNL מרכז; וזה אומר שהסיכוי שלנו להגיע לפלייאוף הוא טוב מאוד.
בכל מקרה בתחילת השבוע מת ג'רמי גונזלס מפגיעת ברק. לפי דרך המוות שלו זה די ברור שגונלזס היה קשור לקאבס. ואכן הוא היה לפני יותר מ10 שנים פיצ'ר מבטיח בפארם של הקאבס. ובשנים 97-98 נתן כמה הופעות טובות בקבוצה (כולל משחק של 12 סטרייקאוטס). אבל אחרי שנפצע בסוף 98 התקשה להתאושש ולא חזר לקבוצה. ב2003 הוא חזר למייג'ורס ובילה כרילבר בכמה קבוצות כמו טמפה, רד סוקס ומילווקי אבל לא הבריק בלשון המעטה.
למרות הקריירה הקצרה שלו (והלא מי יודע מה מרשימה- בטח בהתחשב בציפיות שהיו ממנו במיינורס) גונזלס בכל זאת היה קשור לכמה רגעים חשובים בהיסטוריית הקאבס. ב2003 כששיחק בטמפה (תחת לו פינאלה) הוא היה הפיצ'ר שזרק כאשר מחבט השעם של סמי סוסה נשבר. והוא היה הפיצ'ר שהיה אמור לזרוק ביום שקרי ווד זרק את משחק ה20 סטרייקאאוטס שלו, ורק בעקבות מחלה ווד זרק יום לפני שהיה מתוכנן וזרק את אחד המשחקים הגדולים בהיסטוריה.
ולכן מכיוון שלא ממש בא לי לדבר על מצב הקאבס(המצב הוא טוב- תודה שהתעניינתם) אני אדבר כאן על מי שהוא אולי ההחמצה השנייה הכי גדולה בשנים האחרונות בקאבס (ואולי בבייסבול בכלל) ומי שלהפתעתי דווקא מתפקד באופן סביר כקלוזר, למרות שלפני העונה חשבתי שהוא לא יחזק בתפקיד יותר מחודשיים- קרי "KID K" ווד.
קרי ווד נבחר ע"י הקאבס במקום הרביעי בדראפט של 1995. אחרי שהיה הפיצ'ר הכי דומיננטי בליגות התיכונים בטקסס, ונחשב לאחד הטובים בגילו בכל ארה"ב. הוא בילה שנתיים וחצי בפארס סיסטם של הקאבס ובתחילת 1998 עלה לקבוצה הראשית. כבר בהופעה החמישית שלו כפותח ווד נתן הופעה שע"פ מדדים סטיסטים נחשבת כהופעה הכי דומיננטית של פיצ'ר אי פעם. ב6 למאי 1998 במשחק חוץ ביוסטון הוא פשוט שיתק את האסטרוס (שניצחו באותה עונה 102 משחקים ולקחו בקלות את הבית) עם 20 סטרייקאוטס, כשהוא מאפשר רק חבטה אחת, ולא מוליך אף חובט (הוא עזר גם לביג'יו מהאסטרוס להתקרב לשיא שלו כשפגע בו עם זריקה). בסוף אותה עונה הוא נבחר בקלות לרוקי השנה למרות שפיספס את החודש וחצי האחרונים של העונה בעקבות כאבים בכתף. מה שהוביל לניתוח "טומי ג'ון" ולזה שהוא יחמיץ עונה וחצי.
בשנים 2001-2003 ווד חזר מכושר לאחר שהתאושש מהניתוח. ונתן 3 עונות רצופות של יותר מ200 סטרייקאוטס. ב2003 ביחד עם הרוקי מארק פריור, הוא הוביל את הקאבס לגמר הNL כשווד ופריור מוכתרים בתקשורת כ"שיקאגו היט" וכצמד 1-2 הכי טוב בבייסבול.
בתחילת 2004 הוא הופיע ביחד עם פריור על השער של ספורטסאילוסטרייטד שבו הוכרזו הקאבס כמועמדים לקחת את הוורלד סייריס. כמובן שהנאחס של השער לא איחר ומאז אותה עונה לא ווד, ולא פריור נתנו עונות שלמות כפותחים, ושניהם בילו יותר זמן בDL מאשר מחוץ לו, והקאבס עדיין מחכים לאליפות המובטחת. באותן שנים ווד במעט פעמים שלא היא פצוע נראה לעיתים פשוט מסכן על הגבעה כאשר לא היתה לו שליטה כמעט על מיקום הזריקות שלו והוא התחיל להוליך בכמויות. בסוף 2006 אחרי עוד פציעה הוחלט שהוא יעבור לבולפן.
שנה שעברה הוא עשה כמה פתיחות לא מוצלחות. ואחריהן הגיש מהבולפן כלונג רליבר, וקלוזר כמה פעמים בהצלחה חלקית. בפגרה הוא הסכים להארכת חוזה בסכום נמוך יחסית (בניגוד לפריור שלא הסכים לחוזה דומה והעדיף לעזוב לסן דייגו) ובסוף הספרינג טריינינג הוא קיבל את תפקיד הקלוזר מלו פינאלה(אחרי שהיה ספק בקשר לתפקודו ודובר על "וועידת קלוזרים" ). במשחק הראשון של העונה הוא נתן 3 ריצות למילווקי בתשיעי. אבל מאז עושה רושם שהוא הסתדר ולמרות ה3 שבירות שלו הוא בסה"כ מאוד יציב העונה. ולא מעלה הרבה רצים לבסיסים.
כרגע כל עוד הוא ישאר בריא עושה רושם שהוא ישאר בתפקיד הקלוזר. וכולי תקווה שפינאלה ידע לקצוב את כמות האינינגים שלו כדי שלא יגיע גמור לסוף העונה(לו טוחן גם יותר מדי את מארמול וזה מדאיג מאוד). ובסה"כ ווד עדיין יחסית צעיר ואם ישאר בריא הוא יכול להפוך להיות אחד הסמלים הגדולים של הקאבס.



אין תגובות: